9 responses to “Till stöd för de strejkande tågarbetarna”

  1. SverigesBankRally

    Fortsätt med de du gör,, du får folk att förstå på ett grymt sätt! 🙂

  2. Markus LAKE Berglund

    Alltså du kan ha en poäng vad det gäller hur privatiseringen av järnvägen skötts. Men du kan ju inte hävda att tågpersonalen inte strejkade när de var statsanställda?

  3. Manfred Tilge

    * Rimliga prisnivåer
    – att ta 95 spänn för en biljett med tre månaders
    framförhållning är skrattretande… Få kan
    planera så långt i förväg…
    – att ta ca 8oo spänn (!) för SAMMA (!) resa,
    beställd / köpt dagarne före resan, är INTE
    skrattretande utan orimligt bedrövligt…
    * Bygg ut till dubbelspårigt…
    * Höghastighetståg är det endast ett fåtal
    ”vanligt” folk vill ha / är intresserad av…

    * Lägg på en viss procent, som ska öronmärkas för underhåll / nyinvestering, på varje

  4. Manfred Tilge

    …på varje biljettpris…
    * Att åter förstatliga är inte en fråga, utan
    en odiskutabel självklarhet…
    * Fler ideer ramlar nog på allteftersom…

  5. Robert

    Manfred:

    Här kommer fler ideér:

    * Att avbolagisera SJ
    * Att införa en nationell nolltaxa inom kollektrafiken – inga fler avgifter och biljetter!
    * Att sparka ut varenda ”underhållsentreprenör” och återinföra allt ansvar till SJ
    * Att SJ AB ska bli Statens Järnvägar (dvs att uppdelningen av bolaget ska rivas upp)

  6. Göran

    Snart får vi även se hur bra det blir med avreglerad kollektivtrafik. Vilka områden tar företagen och vilka får kommunerna/landstinget/staten ansvara för tro?

  7. Ricke

    ”modern, snabb och miljövänlig tågupplevelse”

    Jo, för det funkade ju så jvla bra innan avregleringen, när man hellre kröp på knäna till Stockholm än tog tåget. Kognitiv dissonans?

Leave a Reply to Max Gustafson Click here to cancel reply.